3 Şubat 2014 Pazartesi

KİMYASAL PEELİNG DENEYİMİ! ( ince noktaya kadar detaylı anlatım inanın ilginiz varsa sıkılmıyacaksınız :D )

bugün kimyasal peeling yaptırdım. da daaa :D
malesef önce-sonra fotosu için önce fotoğrafını çekemedim :( ama yaptırdıktan sonra fotosunu çektim demin. aynı gün paylaşıyım istedim :)

burada anlattığım üzere yüzüm kıpkırmızı, yanmış, çatlamış, soyulan, tahriş olmuş, bir yüzle gittim. ve tahmin edebileceğiniz gibi peeling normal olması gerektiğinden çok daha yaktı. heleki tahrişli yerler. özellikle yanaklarım, çenem, kaşlarımın etrafı, burnum, dudak çevrem, bıyık bölgem çok çok yandı.

4 kat peeling yaptırdım ve normalde en çok 5 falan yapılıyormuş. yani baya derin oldu.  bir okadar da yaktı.

size hatırladığım kadarı ile anlatacağım. bazı yerleri atlıyabilirim çünkü gözüm kapalıydı göremediğim için bilmiyorum ahaha :)

en detayına inersek;
ayakkabı ile hasta yatağına yatıyoruz. burayı yazdım çünkü hep aykkabımı çıkarttırmışlardır :) nedeni kalkıp yüzümüzü yıkayacak olmamız.




bundan sonrası gözü kapalı :)

yüzünüzü bir şey ile sılıyorlar ama ne olduğundan emin değilim :)


sonra, belki inanamıyacaksınız bende çok şaşırdım ama, suratınızı ASETON ile siliyorlar. ama saf asetonmuş. bizim ojelere kullandığımız değil :) bayır bayır aseton kokuyor. bunun nedeni, ciltteki yağı en iyi aseton atıyormuş.

sanırım, pamuklu bir çubukla (göremedimğim için bilmiyorum ama sanırım öyle :) tabiri cairse kulak temizleme pamukları gibi birşey sanırım ama eminim farklıdır onlarınki. ) burununuzun kenarlarındaki katlanma yerini, göz çevresini, kulakaların ciltle birleştiği katlanma yerini ve dudaklara koruyucu sürüyorlar peeligden korumak için.

sonra göslerinize disk pamuklardan kokuyorlar korusun diye

eğer doğru hatırlıyorsam, sonra peelingi sürüyorlar. yanlız bu bildiğiniz pütürlü peelinglerden değil. birdiğiniz serum  gibi akışkanımsı yapıda bir şey. hiçbir ovuşturma vs yok asla. sürüyor ve bekliyorsunuz. acayip yanıyorsunuz. kimyasal olarak deri soyan birşey tabi yakar ve baya yanıyoruzzz :)

yanmamızı hissettirmemek için, saç kurutma makinesi gibi bir alet ile, yüzünüze soğuk hava üflüyorlar ve bu HARİKA. u soğuk hava uflemesi bütün yanmayı geçiriyor hissedemiyorsunuz :)

ve ben 4 kat yaptırdığım için son 2 maddeyi 4 kere tekrarlıyoruzzz :)

sonra kalkıp, lavoboda, hiçbir şekilde ovuşturmadan avcumuza su alıp foş foş yüzümüze vuruyoruz suyu. ovuşturma yok yine söylüyorum öenmli bişi çünki.

foş foş yüzümüze su attıktan sonra havlu pecete ile yüzümüze, bastırıp çekiyoruz. yine ovalama yok. bastır çek :)

ve uygulama burada bitiyor ve yap yağlı bir krem sürülüyor. tabi her doktorun sürdüğü krem farklı olur. bana önce bir cilt kremi sürüldü. sonra fito krem diye bir krem var yara iyileştiren. bende merak edip sürdürdüm. ama çok çok yağlı, rahatsız, ve yapış yapış bir krem. zaten yüz kremi değil ben meraktan sürdüm büyük ihtimal başka sürdüren yoktur :D

şimdi geliyoruz peelingden sonra yapılacaklara :)

size güzeeel yağlı yapılı, kuru ve hassas ciltlere uygun bir krem lazım. cilt tipiniz ne olursa olsun. bol nemlendiricili. benim cildim çok yağlı olmasına rağmen kuru cilt kremleri bana yetmez oldu saatte 2-3 kere bol bol katman katman krem sürüyorum hatta bu gün 2 tane kullanılmamış kremi yarıladım düşünün :) ayrıca NİVEA ARKO GARNİER VS. MARKA KULLANMANIZI ÖNERMİYORUM. hatta "ben" kesinlikle önermiyorum. okadar kimyasal peeling yaptırıyorsunuz paraya kıyıp bir krem alın yani. alın alın :D tekrar söylüyorum. alacağınız krem bol yağlı, yoğun nemlendiricili, hassas ve kuru ciltlere uygun olmalı. cilt tipiniiz ne olursa olsun. ayrıca bir hatırlatma. suratıma 15-20 pompa ürün sıkıp suratıma yarım cm kalınlığında sürüyorum ve 20 dk sonra cildim kupkuru hiçbirşey yok. içiyor resmen kremi cildim. okadar nemsiz kalmış.


benim kullandığı kremler;






hepsi ya kullanılmamış, 1 kere denenmiş, yada ayda yılda bir göz kremi olarak kullanılmaya mahkum, kuru cilt kremleri. vichy yi denemedim ama nuxe ve la roche posay benim normal yağlı cildimde sivilce tarlası açan ürünler. şimdi ise az geliyorlar. evet DÜŞÜNÜN.

sabah vichy krem yüzümü mahvedince, bu sivilce tarlası yapan nuxe ve lrp değilde, vichynin aqua termalini sürdüm. sanırım su bazlı olduğunu düşündüğüm için :D bilmiyorum, ama termal su falan diyor bende yanan akılla bunu sürdüm ve memnun kaldım. çok yağlı bir krem değil çabuk emiliyor.

peeling yaptırdıktan sonra o yağlı nuxe ve lrp kremlerimi sürüştürdüm. bunlar evde süreceğiniz kremler ve dışarıda tabiki :D

yıldızlı notlar:
2-3 gün evden çıkmayın. sakın güneş müneş görmeyin kızarıklık geçene kadar ! kızarıklık geçince mutlaka ama mutlaka güneş koruyucu sürün.

sakın ama sakın ilk gün yüzünüzü yıkamayın. asla. bana sürülen ilk yağlı yapış yapış kremi nasıl çıakrdım takmin ediin :) yağ emici kağıtlar ile o kremden kurtuldum :)

yüzünüze sakın 1-2 hafta maska peeling yapmayın.

yüzünüzü ped, fırça ile asla yıkamayın.

tırnaklarınızı sakın değdirmeyin/değdirmemeye çalışın ve sakın kaşımayın/ovuşturmayın

krem sürmeden önce yada cildinize dokunmadan önce kesinlikle ellerinizi yıkayın.

güneş kremi önerim;

seç beğen al :)
benim önerilerim;
-bu yazın yapılmıyor. en iyisi benim gibi 15 tatili yada kışın bir haftasonu. cuma yaptırıp cmt-pazar dinlenme
-makyaj yapmayı önermiyorum açıkcası. ama illa yapacağım diyorsanız, önce bol nemlendirici ve çok nemlendirici bir fondoten yada bb krem uygulamanız. tabiki güneş kremide :) önerilerim;
-bu kimyasal peelingde en şanlı olanlar yağlı ve hassas olmayan ciltler. ben yağlı ama baya hassas bir cilde sahibim ama çokda sorun yaşamadım cildim yağlı olduğu için. ama kuru ciltler o acıya nasıl dayanır o cildi nasıl nemli tutar bilemiyorum. kuru/normal/çok kuru/ kuru karma/karma ciltlilere ciltlerine besleyici yağlar sürmelerini şiddet ile tavsiye ediyorum. özellikle kuru/çok kuru/ kuru karma ve normal ciltlere. yüzünüzü yağa bulayın ben bile bu halimle sürdüm. karmalada yanaklarına sürsün özellikle. bunun için özel yağlarda var. aktardanda alabilrisiniz birşeyler bütçeniz yetmezse kanımca. ama en iyi öneri sanırım nuxe kuru yağ olacak :) ben memnunum en azından...

evet cidden bu yazıya saatlerimi harcadım umarım yararlıdır :)


evet buda sonraki cildimin resmi. sizin için çok cici bir şekilde sansürledim. mavi gözlü sarışın çıtır yaptım kendimi. bide yeşil eyelienrla. paint beni hayallerime kavuşturdu! :D aslında burda çok fazla krem sürülmüş hali kızarıklık tam gözünmüyor. ışıktanda pek yansıtamadım. ama bundan daha kızarık. ayrıca gece çektim biraz dindi kızarıklık :)

2 yorum:

  1. Eline sağlık yazı için.
    Ben cesaret edemezdim sanırım böyle şeye :/ Umarım sonuç çok daha güzel olur zaman ilerledikçe. Aseton kısmına takıldım ben ve çok şaşırdım o.O

    Neyse yeni cildini sağlıkla yıpratmadan kullan,gözeneksiz sivilcesiz lekesiz bir cilt seninle olsun..
    Sevgiler.
    xxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumun içiin ^-^

      senin zaten ihtiyacın yokki cildin zaten çok guzel :))))) asetonu görrünce bende şaşırdım yüzüme süreceğim hiç aklıma gelmezdi :)
      umarım sonuç iyi olur :)

      Sil